De taak en zorg van de Commissie van Begeleiding is om de ontwikkeling van elke leerling goed in beeld te hebben en te houden en te zorgen voor langdurige en kwalitatief goede, geplande begeleiding. Dat begint bij de aanname van leerlingen en het opstellen van het Ontwikkelingsperspectiefplan.
Leerlingen worden in hun schoolcarierre twee keer per jaar besproken in de evaluatiebespreking. Daar worden ook ouders bij uitgenodigd. De ontwikkeling, de resultaten (rapport) en het perspectief zijn dan onderwerp van gesprek. Als er vragen of zorgen zijn is er altijd de mogelijkheid voor tussentijdse gesprekken. Onze gespecialiseerde leerkrachten en onderwijsassistenten vormen de spil in de begeleiding van de leerling.
Daarnaast is er ook ondersteuning vanuit een aantal therapeuten:
Logopedie
Onze logopedist kan kinderen met problemen op het gebied van taal en/of communicatieve vaardigheden screenen. Wanneer individuele logopedie nodig is bekijken we of dit tijdens of buiten school kan plaatsvinden.
Ergotherapie en fysiotherapie
Kinderen binnen expertise Mytyl die achterstanden of problemen in hun motorische vaardigheden hebben kunnen fysio- en/of ergotherapie op school krijgen. De meest intensieve therapieën worden gegeven door therapeuten van de Kinderrevalidatie van Vie Curi.