Op het gebied van kwaliteitsverbetering zijn de volgende ontwikkelingen van belang:
- Experimenteerstatus met sbo Focus
- Als team besteden we veel aandacht aan het ontwikkelen van leerarrangementen en leerroutes gekoppeld aan de individuele ontwikkelingsperspectieven van kinderen.
Deskundige medewerkers
Nog belangrijker dan het onderwijsprogramma zijn de mensen die op school werken. Ouders/verzorgers vertrouwen hun kinderen aan hen toe. Onze medewerkers zorgen ervoor dat alle plannen op een zinvolle manier worden toegepast. We besteden dan ook veel tijd aan samenwerking en overleg en volgen nieuwe ontwikkelingen op de voet. Dit doen we tijdens studie(mid)dagen en wekelijkse vergaderingen. Deskundigheidsbevordering van medewerkers vinden we belangrijk en veel personeelsleden nemen dan ook deel aan scholingstrajecten. Vanaf het schooljaar 2019- 2020 hebben we nog meer expertise in huis omdat we als één team samenwerken met sbo Focus.
Planmatig naar de organisatie kijken
Om nog professioneler te handelen stellen we onszelf de volgende kwaliteitsvragen:
- Doen we de goede dingen?
- Doen we de goede dingen goed?
- Wat beloven wij?
- Doen wij wat we beloven?
- Van wie weten wij dat?
- Wat doen we met de uitkomsten hiervan; functioneel, op het vlak van taakinvulling, hoe wijzigt de koers van het proces door de uitkomsten?
We beantwoorden deze vragen volgens een bepaalde systematiek, dat het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK) wordt genoemd. Daarnaast maken we gebruik van de Plan-Do-Study-Act-cyclus om onze school verder te verbeteren en te vernieuwen.
Aan de hand van het schooljaarplan plannen we tussentijdse evaluaties. De uitkomsten van deze evaluaties gebruiken we om concrete verbeterplannen op te stellen.