Bij binnenkomst en aanvang van het leerprogramma maken we voor elke leerling een verwacht ontwikkelperspectief. Dit is een voorspelling van de ontwikkeling die een kind gaat doormaken op onze school. Van daaruit bekijken we welke leerstroom het meest passend is. De mate van verstandelijke beperking en de pedagogisch-didactische mogelijkheden en behoeften geven hierbij richting. Aanpassing van leerstroom is mogelijk wanneer blijkt dat een leerling ergens anders beter op zijn of haar plek is.
Geen zittenblijvers
Van ‘zittenblijven’ is op onze school geen sprake. Wel kan het voorkomen dat een leerling meer dan een jaar bij dezelfde leerkracht of in dezelfde groep blijft. In welke groep het kind ook zit, het gaat altijd verder op het ontwikkelingsniveau waar het aan het einde van het voorafgaande schooljaar is gebleven.
Doorstroomgegevens
|
2018-2019
|
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
VSO elders |
0 |
2 |
1 |
0 |
0 |
VSO naar PRO |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
VSO naar MBO |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |